Varför kändisar i mobilen är en dålig idé

Igår råkade jag ringa en av pressinformatörerna på Svt, när jag egentligen skulle till min vän Maria för att be om ett chokladkake-recept. Det blev bara pyttelite pinsamt. Det kunde blivit mycket värre.
För ett tag sedan ringde en mycket välstruken programledares mobiltelefon upp mig, när jag stod och väntade på spårvagnen. I displayen stod bara ett okänt nummer, så det tog en stund innan jag förstod vem det var. Han hade ingen aning om mig, utan snackade med en kollega. Och lade jag snällt och respektfullt på luren? Nä.
Och han pratade på,  som värsta gymnasieeleven om lördagens utekväll.

Programledaren: …och fy fan vad full jag var på Kristallen! Både jag och X, jag har aldrig varit så full någon gång!
Kollegan: Nä? (skratt)
Programledaren: Jo, och efter festen stack jag och X upp på hotellrummet, och så var det champagne och fest till klockan 5. Jag var HELT borta! (skratt)

Reflektion 1: Vilken TUR för honom att jag INTE jobbar på Hänt i veckan.
Reflektion2: Nu rensar jag mobilen på Sissela, Sven-Bertil och deras kompisar. Inte för att jag någonsin tänkt ringa dem på fyllan. Men för att vara på den säkra sidan.

/Lina

Lämna en kommentar

Filed under Frilansvardagen

Kommentarer inaktiverade.