Istället för snigelpost till Skatteverket

Kan man undvika telefonköer så gör man det, eller hur? Den här sajten är helt ny för mig. Jag är upplyft. Upplyst. Tänk så mycket tid jag sparar. Det finns en liten, liten vrå i mitt hjärta för www.företagsregistrering.se.

Här kan man ändra sina uppgifter hos Skatteverket och Bolagsverket, och även kolla vad de har registrerat för uppgifter på dig tidigare. Här kan du byta bokföringsmetod, ändra hur ofta du vill betala din moms, göra adressbyten, med mycket mera.

Så nästa gång din (min) redovisningskonsult pedagogiskt frågar om du (jag!) har boksluts- eller faktureringsmetoden kan vara den första då du (jag!) slipper uppvisa en plågsamt skamlig administrations-demens.

Har man mycket tid över, går det naturligtvis lika bra att fylla i uppgifterna på baksidan av sitt f-skattebevis (jo, det finns en blankett där också!) och skicka in den med snigelpost.

/Lina

Lämna en kommentar

Filed under Länktips

Kommentarer inaktiverade.