Platsen för kreativa storverk del 2

På tal om det där med kontor. Här ser ni platsen där de flesta av mina kreativa storverk föds; soffan. Särskilt när jag ligger ner. Det är då jag känner mig som mest avslappnad och prestationsångesten känns långt borta. Ofta får jag mer skrivet på lilla datorn i soffan under 30 minuter än på stora datorn i hemmakontorsrummet under tre timmar (där det finns distraktioner som internetuppkoppling och tämligen obekväm kontorsstol).

Vad jag försöker säga med det här är väl att det gäller att hitta den arbetsplats som funkar för dig.

/Lisa

2 kommentarer

Filed under Frilansvardagen

2 responses to “Platsen för kreativa storverk del 2

  1. Oj oj oj, det ser mysigt ut. Får en annan också komma hem och kläcka storverk i din soffa? Kanske till våren, visst?🙂

  2. lisagahnertz

    Självklart! Om man ligger skavfötters kan man kläcka idéer på varsin sida i soffan.