Kurs i frilansjournalistik

JMG, Institutionen för journalistik och masskommunikation i Göteborg, har just startat en 15-poängskurs i frilansjournalistik. Bland annat fokuseras det på hur man säljer in jobb och hur arbetsmarknaden ser ut för frilansar, och studenterna rustas för att ta steget in i frilanstillvaron. Bland lärare och föreläsare finns till exempel verksamma frilansjournalister och redaktörer.

Om kursen kommer att ges till våren vet jag inte, men om du tycker att det verkar intressant kan du läsa om förkunskapskrav (journalistexamen + flera års yrkesverksamhet som journalist) och ladda ner studieplanen här.

/Lisa

2 kommentarer

Filed under Komma vidare, Länktips, Nybörjartips

2 responses to “Kurs i frilansjournalistik

  1. Hej,
    Har varit inne på er blogg och kollat nu efter att ni var på min blogg och tipsade om denna. Vilken kanonbra sida. Den ska jag absolut lägga till bland mina bokmärken. Precis vad jag behöver nu när jag förhoppningsvis är på väg att börja frilansa igen.
    Tack för en bra sida.
    / Jeanette

  2. lisagahnertz

    Tack för berömmet! Vi får nästan hybris.😉