Jag har en sak att bekänna

Jag gjorde ett jobb igår, en intervju med en svensk chef i Peking. Och ja, jag gjorde det man aldrig ska, början till slutet på opartiskheten för alla journalister: Jag lät mig bjudas. Ja. På en kaviarmacka. En grov rågsmörgås, sån där tysk saftig med massa solrosfrön i. Och Kalles Kaviar. Han bredde den åt mig också. Jag kunde helt enkelt inte säga nej. Fyra månader utan hade mjukat upp min karaktär. Ingen motståndsrörelse skulle någonsin vilja ha en sån som mig i sina led.

Jag undrar vad typ Janne Josefsson skulle tycka om det. Kanske ska mejla och fråga?

För övrigt har jag dåligt samvete för bloggen. Men det hjälps inte, jag har fullt upp med annat (att korrumperas, tydligen) och dessutom har det varit knökigt med internetuppkopplingar och Kina censurerar wordpress. Bortförklaringar, jag vet.
Vi kommer tillbaka, lite oftare. Men inte just nu.

/Lina

1 kommentar

Filed under Frilansvardagen

One response to “Jag har en sak att bekänna

  1. Pingback: Bildbevis « Frilansbloggen