Låna utan förseningsavgift

Julen är över för den här gången – hoppas ni alla haft det lugnt och skönt. Här i Kunming sprängdes en bomb på ett av mina stammisställen. Mindre roligt. Som tur var blev ingen skadad, men självmordsbombaren dog. Oklart vad motivet var.

På tal om något helt annat (det är ju ändå dags att börja blogga och jobba nu, i alla fall för mig):

Jag snubblade över Elib.se/bibliotek (funkar inte att länka nu), där man gratis kan streama ljudböcker från bibliotek över hela landet. Allt som behövs är ett vanligt lånekort. Utbudet är inte fantastiskt, men det finns ändå en del att ta hem och lyssna på när man inte orkar släpa sig till biblan själv. Eller som jag, är försvarslöst dålig på att lämna tillbaka böckerna. Jag funderar på Roberto Savianos reportagebok Gomorra, om maffian, camorran, i Neapel. Texten ska tydligen ”vibrera av personlig närvaro”.

/Lina

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration, Länktips

Kommentarer inaktiverade.