Snart på väg hem

Den 22 februari är jag tillbaka i Sverige, efter sju månader i Kina. Det ska bli fantastiskt skönt att komma tillbaka till kontoret på Korsgatan 12. För några saker har jag lärt av den här tiden:

1. Behovet av kollegor som knäck-kläckare och vinkel-bollare blir större utomlands. Jag har aldrig riktigt haft självdisciplinen att jobba från lägenheten i Sverige, och det blir inte lättare i ett annat land.

2. Om man inte redan kan plåta, är det inte fel att lära sig det. När man reser runt och inte kan boka upp allt i förväg, är det skönt att slippa haffa första bästa fotograf som kanske inte har någon erfarenhet av fotojournalistik.

3. Allt blir inte som man tänkt sig. Många planerade idéer kanske faller på plats, och andra tillkommer.

4. Att sälja in knäck om kineser i Kina var svårare än jag trodde. Däremot var det lättare att sälja in jobb om svenskar. Alltså ungefär detsamma som jag gör i Sverige…

/Lina

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserat

Kommentarer inaktiverade.