Uppstart, nystart

Tre månader. 200 kortfilmer. En Guldbaggegala. Två lediga dagar under hela januari. Tio intensiva dygn med festival. Efter allt detta är min projektanställning på Göteborgs filmfestival slut för den här gången. Det känns lite tomt, och väldigt märkligt att plötsligt ha fått så mycket fritid. Den senaste tiden har mest gått åt till att jobba, äta och sova (för lite). Roligt var det i alla fall, att vara med och göra Nordens största filmfestival till en sådan succé i år igen!

Nu är det tillbaka till frilanseriet och den vanliga skräcken efter några månaders fast lön – tänk om jag aldrig kommer att sälja något igen? Och hur gick det med mina goda intentioner att skriva/ skicka säljmejl etc etc under januari? Inte så bra. Hur skulle jag hunnit det? Så nu är det uppstart som gäller. Igen. Precis som förra året. Försöker påminna mig själv om att det då gick bra.

Är ”tillbaka” på Frilansbloggen nu, alltså. Med lite jämnare publiceringstakt igen!

/Lisa

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserat

Kommentarer inaktiverade.