Same same but different

Om jag ser/läser ett till hemma hos-reportage hos Nina Persson i New York, äter jag upp min hatt. Jag vet numera allt om den vite mannens kolonisering av Harlem, Ninas vintage-fynd och hur hon träffade maken Nathan. Har nämligen läst det 25 gånger om, då samtliga reportage varit så gott som identiska – men ihopknåpade av olika journalister.

Minns förra årets (?) Håkan Hellström-intervjuer som alla började med ”Jag träffar Håkan på hotell Avalon i centrala Göteborg…”.

Suck!

/Lisa

2 kommentarer

Filed under Mediavärlden

2 responses to “Same same but different

  1. Åh ja, Håkan-artiklarna. Måste varit trist för journalisterna som skrev att se hur icke originella de var i sitt språk…

  2. Mmm… Och det säger en del om branschen också, hur hårt styrda journalister blir av musikbolagen som bara ger intervjuer när det finns något att promota.