Frilansar – en grupp som inte håller deadlines?

Jag funderar över en sak när jag läser den här platsannonensen för ett jobb som redaktionssekreterare. Är verkligen frilansar så dåliga på att hålla deadlines? Jag kan bli lite förbannad över den ”myten”, måste jag säga. Eller stämmer den (för alla utom mig och alla mina frilansvänner)?

Saxat ur annonsen:

”Tillsammans med övriga redaktionen planerar du kommande nummer, redigerar texter, skriver egna artiklar och är varje frilansares dåliga samvete vid försenad leverans.”

/Lisa

3 kommentarer

Filed under Okategoriserat

3 responses to “Frilansar – en grupp som inte håller deadlines?

  1. Va?! Ja, jag är också trött på myten – eller om det nu inte är en myt. I så fall ligger vi grymt bra till, Lisa🙂

  2. lisagahnertz

    Det gör vi verkligen, Lina!

    /Klubben för inbördes beundran

  3. Det MÅSTE ju vara en myt. Varför skulle frilansar vara sämre på att passa tider än andra yrkesgrupper?

    Jag har aldrig missat en deadline!