Post-deadline. Och nu då?

Jag sover över hos en kompis i Stockholm, är här för att göra personporträtt åt tidningen Position. I sängen bredvid mig höjer sig det bylsiga IKEA-överkastet nästan omärkligt upp och ner. Den lilla gråa katten som krupit in där sover djupt efter nattens bärsärkargång i lägenheten.
Egentligen tänkte jag skriva om hur svårt det är att ha ett jämnt flöde i sitt säljande. Att man helt plötsligt står där, post-deadlinad, och inser att alla insålda jobb är klara. Och det är ju dumt. För plånboken, mest.
De senaste veckorna har varit lätt kaosartade. Jag skulle inte orka köra på i det här tempot i längden. Jobb, jobb, deklaration, en visserligen mysig men ändå stressad påsk, jobbresor. Och mer jobb. På frilanskontoret, på Metro och på Ring P1.
Då kommer nästa vecka som ett bubbelbad för själen. Kalendern är nästan helt tom. Jag ska pusta ut och ta tag i sånt som väntat länge. Som jättereportaget med deadline i november – jo, vissa magasin har bra framförhållning! Och sälja, som sagt.

/Lina

1 kommentar

Filed under Frilansvardagen

One response to “Post-deadline. Och nu då?

  1. Pingback: Jag är inte alls avundsjuk | Frilansbloggen