Såhär i deklarationstider …

Mitt bästa tips för att slippa mycken vånda: låt en redovisningskonsult sköta deklarationen! (En redovisningskonsult är dessutom billigare än en revisor, tror jag – det kan vara värt att kolla runt lite.) Kanske för sent nu, såhär fyra dagar innan deklarationen ska vara inne, men något att ha i åtanke till nästa år för dig som ska stanna inne och slita ditt hår i helgen. Jag menar, det finns ju folk som älskar det här med siffror. Varför inte vara lite hygglig och ge dem något kul att göra?!

Kan också bjussa på en vits en vän hörde under ett derby mellan två fotbollslag från Göteborg (den gör sig faktiskt allra bäst på göteborgska, så koppla på Claes Malmberg-dialekten):

”Jag åkte till Skatteverket för att lämna in deklarationen, och så frågade jag han som tog emot den;
– Om jag köper ett par trosor till min fru, får jag dra av dem då?”

/Lisa

3 kommentarer

Filed under Nybörjartips

3 responses to “Såhär i deklarationstider …

  1. Pingback: Deklarationsångest? | FOTOGRAF JESPER FRISK

  2. Helt rätt. Dessutom kan inte en revisor göra din redovisning alltså bokföring/bokslut/deklaration. Han/hon kan bara klaga/granska/säga vad du har gjort för rätt eller fel med dina siffror (en revisor reviderar alltså granskar saker som en redovisare reovisar/utfötr). En redovisningskonsult hjälper dessutom gärna till med planering av ditt företags ekonomi.

  3. lisagahnertz

    Aha, tack för att du redde ut det, Elina!