En pizza i inflyttningspresent

Det är ofta väldigt bra att jobba i ett hus med flera frilansbyråer som grannar. Vi på K12 har till exempel både tagit in grannen och säljcoachen Ulla-Lisa Thordén på säljkurs, och jag har intervjuat henne ett antal tillfällen. SYNERGIEFFEKTER is the shit.

Nu har dock nya grannar flyttat in. Har inte träffat dem än, men deras inflyttningsfest i helgen lämnade ett fräscht välkomnande utanför vår byrå (som ligger högst upp i huset): En spya.

Undrar vad det är för kids? Mina fördomar säger mig att det måste vara ett kollektiv med unga…programmerare (jag vet inte varför just programmerare skulle supa så farligt, de dricker väl mest Jolt-cola?) Eller småbarnsföräldrar som inte supit sedan tiden innan Viggo och Stella för två år sedan, och när de för första gången kastar loss blir det en tripp längs memory lane, tillbaka till fylleslagen utanför den stängda fritidsgården som 16-åring.

Jag vet inte vad jag vill säga med detta. Bara att det är j-vligt otrevligt att mötas av kräklukt i trappen.

/Lina

4 kommentarer

Filed under Frilansvardagen

4 responses to “En pizza i inflyttningspresent

  1. Nils Pettersson

    Tveksamt om det var småbarnsföräldrar, i varje fall inte två från samma familj. Långa fyllenätter med efterföljande pizzor av det slaget du beskriver går inte ihop med småbarn. Dagen efter blir dubbelt helvetisk av det, och små barn tar livet av en så bra ändå. Jag förstår definitivt din reaktion, hur som helst.

    Jag tror mer på reklamfolk, i synnerhet manliga sådana. De jag känner i den branschen träffar sällan eller aldrig sina barn och festar alltid tills de blir fiskmåsar. Om man nu ska lufta sina fördomar, menar jag.

  2. Haha, jag tror dig (om småbarnsföräldrarna). Du har barn själv, förstår jag…

  3. Jo, tre stycken, fast inte så förtvivlat små numera, men ändå tänker jag bara tanken om att festa loss om min kära sambo lovar mig total ansvarsfrihet dagen efter.

    För övrigt tycker jag er blogg är kanonbra! Keep up the good work.

  4. lisagahnertz

    Tack, Nils! Det är jättekul att höra att vår blogg uppskattas!