Vi fyller ett år!

candle1

Hipp hurra – Frilansbloggen fyller ett år idag!

För ett år sedan satt Lina och jag på min balkong och svettades i en oväntad värmebölja. Vi pratade om sådant vi saknade som frilansar. Där och då föddes idén till Frilansbloggen, ett forum för frilansar där man kunde ta del av goda råd och erfarenheter, från en kollega till en annan. Det har framförallt varit väldigt roligt att blogga. Särskilt som vi har så positiva, smarta och vakna läsare! Fortsätt kommentera och mejla, ni gör bloggen lika mycket som vi.

Därför vill vi passa på att fråga, såhär på ettårsdagen:

  • Vad gillar ni med bloggen?
  • Vad vill ni se mer av?
  • Vilka ämnen ska vi ta upp?

Skriv av er i kommentarstråden, så blir vi tacksamma – och förmodligen bättre!

/Lisa

6 kommentarer

Filed under Okategoriserat

6 responses to “Vi fyller ett år!

  1. Hejsan tjejer! Jag har ju precis flyttat hit, så i mina ögon är ni alldeles nya. Grattis hur som helst att ni har varit så flitiga i ett år. Det här är absolut en blogg som behövs, jag gillar att få inspiration och den kategorin finns det ju mycket av!

    Enkelheten och kanske det faktum att ni ofta sätter pricken över i:et i frågeställningar som kan verka triviala, men i själva verket är väldigt nödvändiga!

    Idéflöde var det ett kort inlägg om, att det är färskvara. Kanske ett inlägg om hur det är att inte vara på topp alltid. Jag brukar säga att jag har mina kreativa ”stunder” och dem gäller det att utnyttja. Det är mycket möjligt att ni redan har skrivit ett sådant inlägg!

    Grattis, jag kommer tillbaka!
    Emilia, nyföretagare med sikte på kreativitet.

  2. Malin

    En väldigt användbar och läsbar blogg, även för mig som inte frilansar. Fortsätt i samma spår!

  3. lisagahnertz

    Tack, Emilia och Malin! 🙂

    Idéflödet är ju centralt för oss som frilansar, så det är absolut en bra grej att skriva mer om.

  4. Charlotte

    Hej tjejer!
    Grattis på 1-årsdagen och tack för en kanonsajt! Så glad att ni finns!
    Jag har en snabb fråga: om en redaktör säger att deras tidning vill ha ensamrätt på ett visst rep., men sedan rent ut sagt erbjuder ett skitarvode…vad gör man då? (Om man vill hålla sig väl med redaktören och kanske ändå skriva för dem någon gång i framtiden)

    Jag är i den situationen och har blivit erbjuden dubbelt så mycket pengar av en annan tidning för samma jobb, dock på spek…De sistnämnda bryr sig inte om jag publicerar i den första (mindre) tidningen. Ska jag erbjuda de som vill ha ensamrätt första publiceringen (nästa tidning, om de köper, publicerar först flera månader senare) eller på ett fint sätt säga att det är för lite pengar?
    Tacksam för all hjälp!

  5. Stoprt grattis! Måste säga att jag har stor nytta av att läsa er blogg, trots att jag är illustratör och inte journalist. 🙂 Det finns ju mycket gemensamt trots allt…

    Jag gillar vrekligen bloggens bredd; så fortsätt på samma spår så lovar jag att fortsätta läsa!

  6. lisagahnertz

    Charlotte – kolla inlägget som jag postade idag!

    Maria – Tack! Vad bra att även illustratörer kan ha nytta av bloggen. 🙂