Lång deadline = mer ångest

PUH! (som i en lättad suck, inte Nalle)

Visserligen två månader kvar till deadline, men sex månader efter att jobbet lades ut – är jag äntligen färdig med en lång och innehållsmässigt omfattande text. Har precis klickat på send. Nio gånger, eftersom en massa bilder också skulle med. Varje gång var som en liten last med grus som lyftes från mitt bröst.

Långa deadlines är förrädiskt luriga. Känns så fint, så lugnt, men egentligen är de ett rent h-vete. I alla fall för mig. Som ändå ser mig som en person med hyfsad självdisciplin. Jag menar, jag lämnade ju ändå två MÅNADER innan deadline.
Jag hade kunnat gjort färdigt texten innan semestern. Eller på semestern. Men så blev det nu, såklart, när jag jobbar igen. Jag skojar inte, de senaste tre månaderna har jag haft tanken på den här texten som ett irriterande hinder i huvudet.

Så. Vad gör jag nu?

Just ja. Har ju ett nytt utlagt jobb. Med deadline i…september. Så…sätter jag igång direkt nu, den här gången?

Äh. Jag tror på att låta texter och idéer, eh…mogna.

/Lina

1 kommentar

Filed under Frilansvardagen

One response to “Lång deadline = mer ångest

  1. lisagahnertz

    Haha, jag är likadan. Inbillar mig att jag jobbar bättre med lite deadlineflås i nacken. Tyvärr blir ju ofta TANKEN på att man ska göra något en större börda än själva arbetet.