Dagens tips: bok om att sälja för kulturskapare

Omslag till Luspank och idérikLuspank och idérik – överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare. Så heter en ny bok som enligt bokförlaget handlar om ”att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten”.

Författarna Ulla-Lisa Thordén och Thomas Östberg fick idén till boken när de höll säljkurs för frilansande journalister och fotografer, och då insåg att det finns en stor grupp människor som måste sälja i sitt jobb, men som fasar för det och ser själva företagandet i att vara kulturskapare med egen firma som ett nödvändigt ont. (Känner du också igen dig i den formuleringen?!)

Låter som en mycket användbar bok som jag ser fram emot att läsa! Känner mig särskilt träffad just nu, när mina dagar tas upp av att försöka formulera mina idéer på ett säljande sätt.

Luspank och idérik kan du t.ex. köpa på Libers hemsida (Eller besök biblioteket! Där hittade jag ett exemplar att reservera). Ta också en titt på författarnas blogg med samma namn som boken, där finns det en massa goda råd.

/Lisa

Lämna en kommentar

Filed under Komma vidare, Sälj din idé, Ta betalt

Kommentarer inaktiverade.