Med caféet som kontor

Croissant. Foto: http://www.fotoakuten.se/Till våren blir jag med största sannolikhet frilans igen. Det känns spännande och lite läskigt samtidigt. De senaste två åren har jag då jobbat på Sveriges radio, webbat och producerat Meny. Fött barn. Framför allt: sagt upp mitt frilanskontor.

Så var ska jag jobba när jag börjar igen? Inte hemma, det kommer inte funka med en världens gosigaste – men säkert inte tystaste – ettåring hemma. Och jag vill inte ”förhyra” mig på ett kontor vilket som.

Men! Att jobba från caféer. Vilken grej! Om kaffe, goda mackor och en och annan croissant skulle vara avdragsgill – är de det, tro? –  skulle det inte bli dyrare än att hyra en kontorsplats.  Jag har givetvis räknat på detta.

Jag skulle bli fetare, det är sant.  Fet men lycklig.

/Lina

2 kommentarer

Filed under Frilansvardagen

2 responses to “Med caféet som kontor

  1. Det här med kontor är intressant – jag hittade ”mitt” på plattan, vid Sergels torg. Ett nytt bibliotek som inte är alldeles knäpptyst. Schysst utsikt mot ”torget” och man kan sitta i fönstrena och glo. Så ett annat tips är alltså bibliotek!

  2. Jag är själv förtjust i bibliotek. Det ger mycket inspiration att bara gå runt och bläddra i böcker. För att inte tala om det stora utbud av tidningar som ofta finns…

    Här är en artikel om en käck person som har kontoret i sin laptop:

    http://www.gp.se/jobbstudier/1.433574-gustaf-en-gigare