Gratismall för påminnelsefaktura

Eftersom en stor del av besökarna på denna blogg hittar hit via  detta inlägg om försenade fakturor, känner jag mig manad att göra en uppdatering.

Själv har jag aldrig skickat så många påminnelsefakturor som det senaste året, och av trafiken till bloggen att döma är jag inte ensam. Därför lägger jag upp en kopia av den påminnelsemall jag själv utgår från – det är bara för er att ladda ner och kopiera!

Och så vill jag samtidigt uppmana er att faktiskt utnyttja möjligheten att skicka påminnelser. Som frilans känner man sig ofta maktlös, det är lätt för ett stort mediaföretag att hålla inne på betalningarna när de själv vill förbättra sin ekonomi. Vi måste markera att vi inte tolererar det.

Ladda ner:
Fakturapåminnelse_mall
(doc-fil)

/Lisa

3 kommentarer

Filed under Frilansvardagen, Ta betalt

3 responses to “Gratismall för påminnelsefaktura

  1. Pingback: Fakturor som inte kommer in i tid – och exempel på fakturamall « Frilansbloggen

  2. Bra att ni trycker på detta. Det finns ingen anledning alls till att inte begära in pengar för det jobb man har utfört. Tack för mallen hälsar,

    Jenny

  3. lisagahnertz

    Nu har frågan om försenade fakturor mellan företag uppmärksammats i EU:

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4113152