Peppning for dummies

Jag har någon gång stött på ett tips, minns tyvärr inte var, att man ska spara alla peppande goda ord man fått.

Detta för att ha dem att gå tillbaka till när man är låg eller har dålig motivation och påminna sig om gånger man faktiskt gjort något bra. Det är ju så lätt att fokusera på ”misslyckanden” eller sådant man är missnöjd med.

Så jag har nu skapat en folder i min mejl som heter just ”Peppmejl”. Där ämnar jag samla beröm från redaktörer, och annan positiv feedback, att läsa när (arbets)livet känns svart.

Negativa mejl? De raderar jag!😉

/Lisa

4 kommentarer

Filed under Frilansvardagen

4 responses to “Peppning for dummies

  1. Det tipset läste jag just om i boken Full koll😉

  2. Lisa Gahnertz

    Mm, vi får testa och se om det funkar!

  3. Låter hälsosamt tycker jag. Man är ju för det mesta alldeles för bra på att minnas det negativa istället för det positiva.