Nytt år – nya mål

Hoppas att ni alla haft en skön jul och en bra start på det nya året! Själv känner jag mig oförskämt utvilad. Ja, jag har vilat så mycket att det faktiskt blev långtråkigt till slut och nu känns riktigt kul att börja jobba igen. En bra början, helt klart!

Med nytt år kommer nya föresatser. Det faller sig liksom naturligt att tänka över gamla målsättningar (ska de få vara kvar?) och fråga sig själv i vilken utveckling man vill gå. Själv vill jag:

  • Bli bättre på att lyssna på mig själv när jag får infall till artikelidéer. Det är alltid de lite crazy idéerna jag fått som blivit de texter jag är mest nöjd med.
  • Sälja mer (så klart). Framför allt till vissa magasin som jag länge velat skriva för.
  • Arbeta mer utanför (hemma)kontoret. Få lite scenombyte. Tror det kommer att göra mig gott.
  • Släppa prestationsångesten som hämmar mig från gång till gång. Lättare sagt än gjort! Några tips?
  • Inte oroa mig så mycket. För ekonomin, för deadlines, för att inte få tag i rätt intervjupersoner. För framtiden. Det har ju gått bra hittills.

Och så tänker jag öva mig på att släppa jobbet efter arbetstid. Om det är något jag gjort allt för mycket det senaste året så är det att älta och tänka och planera, med resultat att jag stundtals blivit alldeles utmattad.

Vad vill ni med frilansandet under 2011?

/Lisa

Lämna en kommentar

Filed under Frilansvardagen, Komma vidare

Kommentarer inaktiverade.